DRAW-IT: vektorgrafika Inkscape-pel
A Draw It verseny célja a legjobb legpontosabb, leggyorsabb vektorgrafikus ábra elkészítése. A feladatok témája kapcsolódik a versenynek otthont adó iskola profiljához, tehát az elkészítendő ábrák az elektromosság, illetve a gépészet területéről várhatóak.
A Draw-IT versenykategóriában selejtező fordulót tartunk, aminek eredménye alapján a legjobb 8 versenyzőt hívjuk be a 2018. április 12-én, 13 órától, a BSZC Trefort Ágoston Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma Szűcs Sándor tantermében kezdődő döntőre.
A versenyre bárki nevezhet, akinek érvényes, nappali tagozatos, általános illetve középiskolai tanulmányok folytatását igazoló diákigazolványa van.
Nevezés
Nevezni a versenyzői portálon történő regisztráció után lehetséges.
1. lépés regisztráció:
https://verseny.szsia.hu/login/signup.php
2. lépés kategória választás:
Regisztráció után be kell jelentkezni a portálon, majd a PORTÁL KEZDŐOLDALON kategóriát választva lehet feliratkozni az „IRATKOZTASSON BE” gombon kattintva.
A nevezés DÍJMENTES!
Köszönjük főtámogatónk, a Szerencsejáték Service Nonprofit Kft. támogatását!
A verseny két fordulóban zajlik. Az első forduló online zajlik célja a döntőbe jutó 8 versenyző kiválasztása. A selejtező feladata a verseny online felületén lesz elérhető. Az elkészített munkákat ide kell feltölteni a megadott módon. Az elkészített munkát olyan vektorgrafikus formátumban kell megadni, amelyet az Inkscape program megfelelően tud kezelni.
A döntőben az Inkscape program lesz használható, a rajzolási feladatot ezzel kell elkészíteni. A döntőben a program súgóján kívül más segédeszköz nem használható. Internet kapcsolat csak a feladatok beadására lesz, egyébként a verseny időtartama alatt nem.
Általános tudnivalók a tanteremben érvényes szabályokról:
• Étel/Ital fogyasztása a teremben és a verseny alatt szigorúan tilos.
• A Bármilyen külső eszközt (Pendrive, Külső merevlemez, Egyéb bármilyen adat tárolására alkalmas eszköz) a számítógéphez kapcsolni szigorúan tilos.
• Amennyiben a teremben bármilyen szándékos károkozás történik, azt az elkövető köteles teljes mértékben megtéríteni.
A feladatok értékelési szempontjai:
• elkészítés állapota, azaz az ábrát alkotó elemekből mennyit sikerült megrajzolni
• arányosság, azaz mennyire sikerült az eredeti ábra arányait megtartani
• pontosság, azaz a kapcsolódó rajzelemek összekapcsolása, illesztése mennyire pontos
• idő, azaz az elkészítésre felhasznált idő, esetleges holtverseny esetén a rövidebb idő alatt elkészített ábra nyer
Az első fordulóban a versenyzőknek 3 nap áll rendelkezésre a feladat beküldésére. Azonos készültségi fok, arányosság, pontosság esetén a hamarabb beküldött feladat jut előrébb a rangsorban.
A döntő a meghirdetett versenyhelyszínen és időpontban zajlik, időtartama 2 óra. A 2 óra leteltével minden versenyzőnek fel kell töltenie a megoldását. Azonos készültségi fok, arányosság, pontosság esetén a hamarabb feltöltött feladat jut előrébb a rangsorban.